تاریخچهنوستالژی

بازی فیفا در گذر تاریخ

 

 

EA SPORTS. It’s in the game

شنیدن این اینترو برای خیلیامون نوستالژیه و بیشتر ما رو یاد یه عنوان میندازه: FIFA . میشه گفت فیفا یه بازی فوتبال روی یه زمین ناهمواره. این بازی فراز و فرود های زیادی از ابتدا تا کنون داشته.

blank

فوتبال به دنیای بازی ها وارد می شود

حضور توپ و فوتبال در بازی های ویدیویی اولین بار در کنسول Binatone TV Master IV در سال 1976 دیده شد و این شروعی بود برای یکی از بهترین بازی های شبیه سازی تاریخ.

blank blank

تولد فیفا

روند ساخت فوتبال های مختلف ادامه داشت و نسل های کنسول ها در حال تغییر، تا اینکه یه جایی از نسل چهارم در سال 1993 قسمتی از تاریخ بازی ها متولد شد. کمپانی EA یا همون الکترونیک آرتز،فیفا رو به دنیای بازی ها معرفی کرد. تفاوتی که این بازی با فوتبال های قبل از خودش داشت این بود که اولین فوتبال با گواهینامه رسمی فیفا بود. امروز دنیای این گواهینامه ها به جایی رسیده که هر عنوان تیم ها و لیگ های خودش رو داره و توی این موضوع فیفا پرچم داره.

blank

رقیب قدیمی

اما فیفا همیشه همیشه قدرت امروز رو نداشته. سر سخت ترین رقیب فیفا یعنی Pro Evolution Soccer یا همون PES، سال ها توی اوج بود و فیفا به سختی میتونست باهاش رقابت کنه. البته ناگفته نمونه که طرفدارهای پر و پا قرص این بازی توی بدترین دوران هم کم نبودن. FIFA همیشه گیم پلی سخت تری نسبت به PES داشت و نیاز به یاد گرفتن تعداد زیادی حرکت داشت. از نظر گرافیکی میشه گفت که هیچ وقت در حد رقیبش نبود. اما از سال 2015 و با افت دنباله دار گیم پلی PES فیفا این فرصت رو پیدا کرد که خودش رو بالا بکشه و از رقیبش سبقت بگیره و همین کار رو هم کرد .

blank

حالا عنوان های جدید این دو بازی یعنی FIFA 20  و PES 2020 در راهن واین احتمال وجود داره که امسال ورق برگرده.

با مجله فکتا از دنیای تکنولوژی لذت ببرید

 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن